Mi is ez?

Tschöppy vagyok, maholnap 30 éves. Sokáig hét métert se tudtam lefutni egyben, olyan kövér voltam. Néhány éve meguntam, és fogyni akartam. Az eszköz a futás lett. Ez 2007-ben volt, azóta pedig lefutottam egy félmaratont, és 2012-ben a tervek szerint lefutom életem első maratonját. Erről fog szólni ez a blog. A felkészülésről, a kezdetekről, és minden olyan dologról, ami valamilyen módon csatlakozik a témához. A visszaszámlálás elindult. Találkozunk a maratonon.

Az első cipő

2011.09.26. 12:00 Tschöppy

Amiről most írok, az nem kapcsolódik szorosan a maratoni felkészüléshez, viszont úgy érzem fontos lehet, legalábbis az olyanok számára, mint amilyen én is voltam néhány évvel ezelőtt. Plusz meg is ígértem, hogy írok róla.

Sokan azt mondják, hogy nem érdemes befektetni egy komoly futócipőbe, hiszen amíg nem dől el, hogy csak kezdeti fellángolás volt a futás elkezdése, vagy tényleg komolyan is veszi az ember, addig csak felesleges pénzkidobás. Ez nem így van. Éppen, hogy attól veszi az ember komolyan a dolgokat, hogy vesz magának egy futócipőt. Már csak azért is, mert ha kifizet érte x tízezer forintot, akkor már használni akarja, meg akarja győzni magát, hogy nem volt feleslegesen elköltött pénz. 

De ennél komolyabb oka is van annak, hogy miért érdemes már az elején venni egy jó cipőt: csökkenti az egészségügyi kockázatokat. Egy túlsúlyos ember ha elkezd futni, hatalmas terhelésnek teszi ki a térdeit, amit egy jó cipő csillapítani tud. Ha egy régi, valahonnan megmaradt, "akkor fussunk ebben" cipőben kezd el futni az ember, nagyon hamar tropára vághatja a térdét. Ráadásul hamar fájni kezdhet a talp, könnyebben lesz vízhólyagos, így nem lesz kényelmes a futás, ami oda vezet majd, hogy nem lesz kedv sem újra elmenni futni. Ami pedig épp az, amit el akarunk kerülni.

Ezért kell venni egy jó cipőt, ráadásul nem is akárhol: szakboltban. És ezalatt nem a Hervist, a Decathlont, vagy a különböző márkák márkaboltjait értem. Hanem az olyan boltokat, mint a Spuri Futóbolt vagy a Nyúlcipőbolt Budapesten (vidéki üzletekkel sajnos nem vagyok tisztában, de majd a kommentelők kisegítenek). Hogy miért? Mert nagyon nem mindegy, hogy milyen cipőben kezd el az ember futni. A szakboltokban az igényeidnek megfelelő cipőt adnak neked, nem az adott márka aktuálisan legújabb cipőjét, amiből esetleg el kell adni adott mennyiséget. És az sem baj, hogyha szakértő segít neked, nem egy nagy sportszerlánc fogalom nélküli munkatársa.

A legfontosabb tehát, hogy szakboltban, szakértőtől vásároljuk meg első futócipőnket, és már akkor, amikor úgy döntünk, hogy a fogyásnak erre az útjára lépünk. A térdünk meg fogja hálálni ezt a döntést.

Címkék: futás cipő

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://elsomaratonom.blog.hu/api/trackback/id/tr673244286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.09.27. 12:27:52

Ez így igaz! Én is egy 2999 forintos Metróban vásárolt Active cipővel tettem tönkre a jobb térdemet. Utána a Spuriban vettem egy rendes Adidas cipőt. Azóta pedig kiműveltem magamat, tudom, mi jó nekem.

triszta 2011.09.27. 14:51:49

Üdv!
Valaki tudna ötletet adni, hol találok futócipő szakértőt Szombathelyen?

New Balance futo 2011.09.27. 18:10:49

Nagyon igaz, jó hogy kezd ez a téma előtérbe kerülni. Én sokáig a jó, de nem az én lábamra való Mizunoban futottam, Utána egy szakboltban (igaz, külföldön) egy 45 perces elemzés után ajánlottak nekem cipőt. Futtattak futópadon, járkálnom kellett, közben nézték a lábamat. Ha egyébként egyszer megvan a futás stílusod (túlpronáló-enyhén túlpronáló-semleges-szuppináló) és a súlyod sem változik, magadtól is meg tudod venni a cipőidet. De az első komoly elemzést nem szabad kihagyni....

Tschöppy · http://elsomaratonom.blog.hu 2011.09.27. 18:41:14

@New Balance futo: Nekem ugyan nem volt komoly elemzésem (a Spuriban nincs futógép és társai), de nekem is fél órát tartott legalább az első cipőm kiválasztása. A másodikat már csak három :) (Igaz, előtte több cipőt is teszteltem a Margitszigeten.)

New Balance futo 2011.09.27. 18:45:23

@Tschöppy: persze, ha egyszer megvan, hogy milyen a lábad, a második cipő már simán megy. Nekem eddig az Asics nagyon bejött, most pár hete a New Balance-t "tesztelem", eddig nagyon kényelmes és jó... neked melyik cipő jött be?
(picit off: sokan gáznak vélik, hogy konkrét márkákról ír az ember. De ez egy kvázi magánbeszélgetés, virtuális barátok között, így örülök, ha valaki konkrét terméket ajánl vagy éppen lebeszél róla)

Tschöppy · http://elsomaratonom.blog.hu 2011.09.27. 19:14:35

@New Balance futo: Én nem vagyok a legjobb példa, mert leginkább a nikerunning miatt eddig csak Nike-ban futottam. Pár hete vettem egy Lunarglide 3-at, mert az jött be legjobban a Margitszegetes teszteken. Más márkákat nem nagyon próbáltam még.

De van barátom, aki az Saucony-ra esküszik, bátyám is arra esküszik - bár az új cipője neki is Nike.
süti beállítások módosítása